Logo ZUT Uczelnia powstała w wyniku połączenia Akademii Rolniczej w Szczecinie i Politechniki Szczecińskiej

Ogłoszenia dla pracowników

Narodowe Centrum Nauki ogłosiło dwudziestą edycję konkursu PRELUDIUM na projekty badawcze dla osób nieposiadających stopnia naukowego doktora i dwudziestą pierwszą edycję konkursu OPUS na projekty badawcze dla naukowców na wszystkich etapach kariery naukowej.

Termin składania wniosków upływa 15 czerwca 2021 r. Wnioski należy składać w formie elektronicznej, za pośrednictwem systemu OSF.

OPUS 21 jest adresowany do naukowców na wszystkich etapach kariery naukowej, prowadzących badania podstawowe. Mogą w nim brać udział zarówno osoby nieposiadające stopnia naukowego, jak i doświadczeni badacze. Wymogiem jest jednak posiadanie przez kierownika projektu w swoim dorobku co najmniej jednej opublikowanej lub przyjętej do druku pracy naukowej bądź jednego dokonania artystycznego lub artystyczno-naukowego. Ważną zmianą w tej edycji konkursu OPUS jest wprowadzenie możliwości zatrudnienia osoby na stanowisku badacza (senior researcher). Jest to pełnoetatowe stanowisko pracy, współfinansowane przez podmiot realizujący, na którym możliwe jest zatrudnienie osoby ze stopniem doktora uzyskanym co najmniej 7 lat przed datą wystąpienia z wnioskiem. Warunkiem jest także odbycie przynajmniej jednego zagranicznego stażu podoktorskiego, a także posiadanie specjalistycznej wiedzy, unikalnych kompetencji i doświadczenia niezbędnego do realizacji zadań badawczych zaplanowanych w projekcie.

Szczegóły na stronie: https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/opus21

PRELUDIUM 20 – skierowany do osób rozpoczynających karierę naukową, które nie uzyskały jeszcze stopnia naukowego doktora. Zgłaszane do finansowania projekty muszą być poświęcone badaniom podstawowym, a skład zespołu badawczego może liczyć najwyżej trzy osoby wraz z kierownikiem projektu i opiekunem naukowym. W ramach konkursu można ubiegać się o środki w wysokości: 70 tys. zł na projekty trwające 12 miesięcy, 140 tys. zł na projekty o długości 24 miesięcy oraz 210 tys. zł na projekty, których czas realizacji wynosi 36 miesięcy. Wartość przewidzianej do zakupu lub wytworzenia aparatury naukowo-badawczej, urządzeń i oprogramowania nie może przekroczyć 30% wnioskowanych funduszy.

Szczegóły na stronie: https://www.ncn.gov.pl/ogloszenia/konkursy/preludium20

PPK

Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych PZU SA ma przyjemność zaprosić Państwa na cykl e-szkoleń na temat Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK).

W trakcie szkoleń przedstawimy kwestie związane z wdrożeniem i obsługą PPK w Państwa firmie. Nasi eksperci przekażą informacje o:

  • warunkach i zasadach funkcjonowania PPK,
  • procesie zawarcia umowy o prowadzenie z załączeniem listy pracowników,
  • procesie generowania listy wpłat i codzienną obsług PPK.

Spotkania odbywać się będą w cyklach tygodniowych. Każdy cykl składa się z 3 odcinków realizowanych: we wtorek (odcinek 1), w środę (odcinek 2) oraz w czwartek (odcinek 3) o godz. 10:00 i 12:00.

Liczba dostępnych miejsc na każdy dostępny termin jest limitowana, prosimy o rozważne podejmowanie decyzji o wyborze terminu uczestnictwa w szkoleniach. Zachęcamy do zaplanowania udziału w szkoleniach niezwłocznie!

Szacowany czas e-szkolenia 45-60 min. (w zależności od liczby pytań)

ZAPISY NA SZKOLENIE - KLIKNIJ TUTAJ

Nie możesz uczestniczyć w szkoleniu?
Zapraszamy do obejrzenia nagrań:

Webinarium: Odcinek 1Odcinek 2 , Odcinek 3

Specjalnie dla Państwa udostępniamy materiał zawierający odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez osoby obsługujące PPK w firmie (administratorów PPK) - do pobrania TUTAJ

Zachęcamy również do zapoznania się z poniższymi materiałami, które przybliżą funkcjonowanie serwisu e-PPK:

Szkolenia dla pracowników!

Specjalnie dla Państwa pracowników powstał film informacyjny o PPK. Zapraszamy do udostępniania materiału dostępnego: <https://youtu.be/YT1OWRPGndY>.

Informujemy, że rozpoczęliśmy regularne spotkania online (webex) dla pracowników.

Mają one na celu przybliżenie zasad funkcjonowania Pracowniczych Planów Kapitałowych (PPK) oraz wywiązanie się z ustawowego obowiązku informacyjnego wobec uczestników.

Gotowe zaproszenia: link do dokumentu PDF


Biuro Programów Emerytalno-Oszczędnościowych
TFI PZU SA

Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych PZU Spółka Akcyjna.
al. Jana Pawła II 24
00-133 Warszawa

Narodowe Centrum Nauki opublikowało planowany harmonogram przeprowadzenia konkursów w 2021 r.

Szczegóły harmonogramu dostępne są na stronach NCN pod adresem: https://ncn.gov.pl/finansowanie-nauki/konkursy/harmonogram

Narodowe Centrum Nauki informuje, że do końca pierwszego kwartału należy dokonać zwrotu odsetek bankowych narosłych od środków przekazanych przez Centrum.

W przypadku projektów, których realizacja zakończyła się po dniu 31 grudnia 2015 r. lub które nadal są w trakcie realizacji, odsetki bankowe można zwracać do Centrum zbiorczo jednym przelewem, bez konieczności zwracania odsetek bankowych z każdego projektu z osobna.

Odsetki bankowe należy zwracać na następujący numer rachunku bankowego Centrum: 88 1130 1150 0012 1243 1420 0004.

UWAGA: w tytule przelewu koniecznie należy zamieścić informację: „Odsetki bankowe".

Masz innowacyjny pomysł i poszukujesz wsparcia finansowego dla jego realizacji?

Dowiedz się, jak uzyskać dofinansowanie z oferty konkursów NCBR: 
https://www.gov.pl/web/ncbr/wnioskodawca

Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej (NAWA) otworzyła nabór wniosków w programie umożliwiającym realizowanie zagranicznych staży doktorskich - NAWA PRELUDIUM BIS 1.

Celem programu NAWA PRELUDIUM BIS 1 jest wspieranie międzynarodowej mobilności doktorantów poprzez umożliwienie im wyjazdu na staże zagraniczne, związane z realizacją projektów badawczych w ramach konkursu Narodowego Centrum Nauki PRELUDIUM BIS 1 . Staże zagraniczne umożliwią doktorantom zdobycie doświadczenia naukowego w europejskich i pozaeuropejskich ośrodkach akademickich lub badawczych oraz nawiązanie międzynarodowej współpracy naukowej.

Wyjazdy w ramach programu NAWA PRELUDIUM BIS 1 mogą trwać od 3 do 6 miesięcy a finansowanie obejmuje koszty utrzymania stypendysty związane z jego pobytem w zagranicznym ośrodku goszczącym oraz dodatek mobilnościowy. W przypadku stypendysty z orzeczoną niepełnosprawnością w stopniu znacznym lub umiarkowanym, kwota stypendium może być podwyższona, jeśli w wyjeździe uczestniczy opiekun.

Wniosek o finansowanie stażu zagranicznego może złożyć doktorant realizujący projekt badawczy, który otrzymał finansowanie w konkursie PRELUDIUM BIS 1.

Nabór wniosków w programie jest prowadzony w sposób ciągły od 4 stycznia 2021 do 10 grudnia 2024 r.

Konkurs PRELUDIUM BIS jest skierowany do podmiotów prowadzących szkoły doktorskie, a jego celem jest wsparcie kształcenia doktorantów i finansowanie realizowanych projektów badawczych w ramach przygotowywanych przez nich rozpraw doktorskich. W konkursie finansowane są projekty trwające 36 lub 48 miesięcy, a ich obowiązkowym elementem są trwające od 3 do 6 miesięcy zagraniczne staże badawcze finansowane przez Narodową Agencję Wymiany Akademickiej (NAWA).

Zachęcam do zapoznania się z planowanym harmonogram przeprowadzania przez Narodowe Centrum Nauki konkursów w 2021 r. , który znajduje się na stronie:
https://ncn.gov.pl/aktualnosci/2020-12-10-planowany-harmonogram-konkursow-2021-rok

Na początku każdego miesiąca na stronie EURAXESS POLAND znajdziesz najnowsze oferty grantów na badania i stypendiów zagranicznych z różnych krajów, dostępne dla doktorantów i pracowników naukowych.

W grudniu 2020 r. sieć CHIST-ERA ogłosi nowy konkurs w obszarze  technologii informacyjnych i komunikacyjnych, w ramach którego możliwe będzie składanie wniosków o finansowanie projektów badawczych z następujących tematów:

  • Advanced Brain-Computer Interfaces for Novel Interactions Towards Sustainable ICT.

Do konkursu będą mogły przystępować konsorcja złożone z przynajmniej trzech zespołów badawczych pochodzących z co najmniej trzech krajów biorących udział w konkursie (wstępna lista krajów zainteresowanych udziałem w konkursie opublikowana jest na stronie sieci CHIST-ERA).
Uczestników będą obowiązywały krajowe wymogi formalne określone przez poszczególne agencje finansujące projekty.

Przewidywany termin składania wniosków: 15 lutego 2021 r.

Rozstrzygnięcie konkursu planowane jest w drugiej połowie 2021 r.

Zapowiedź konkursu ma charakter informacyjny. Szczegółowe warunki zostaną określone w treści oficjalnego ogłoszenia o konkursie.

Jednocześnie sieć CHIST-ERA zaprasza zainteresowanych naukowców do udziału w CHIST-ERA Conference 2020, która odbędzie się w trybie online w dniach 29-30 września oraz 1 października 2020 r. Wydarzenie ma na celu wspólne wypracowanie szczegółowych zagadnień konkursu, dyskusję z ekspertami oraz stworzenie przestrzeni do nawiązania współpracy i wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami.

W dniach 29-30 września uczestnicy zajmą się analizą i uszczegółowieniem tematów konkursu CHIST-ERA Call 2020, natomiast w dniu 1 października zaplanowano wspólną dyskusję pomiędzy członkami sieci i naukowcami na temat potencjalnego, dodatkowego konkursu sieci CHIST-ERA poświęconego w całości tematyce Open Science.

Szczegółowe informacje nt. konferencji dostępne są na stronie sieci CHIST-ERA pod adresem:
https://www.chistera.eu/conference-2020-programme

Komunikat Nr 4 Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 5 czerwca 2020 r.

w sprawie zasad przeprowadzania egzaminu końcowego na studiach podyplomowych na Wydziale Informatyki w roku akademickim 2019/2020

Na podstawie Zarządzenia nr 72 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 27 maja 2020 r. w sprawie zasad przeprowadzania zaliczeń i egzaminów w roku akademickim 2019/2020 należy stosować się do następujących zasad.

  1. Przed przystąpieniem do egzaminu końcowego na studiach podyplomowych należy spełnić wszelkie wymagania formalne związane z dopuszczeniem studenta do tego egzaminu.
  2. Egzaminy końcowe na studiach podyplomowych na Wydziale Informatyki odbywają się w sposób zdalny lub konwencjonalny.
  3. O sposobie realizacji egzaminu końcowego decyduje kierownik studiów podyplomowych informując o decyzji Dziekana Wydziału Informatyki.
  4. Informacje o formie zaliczenia lub egzaminu powinna zostać przekazana słuchaczom studiów podyplomowych przez kierownika studiów.
  5. W przypadku realizacji egzaminu końcowego w sposób zdalny:
    a) Komisja egzaminu końcowego powinna znajdować się na terenie Wydziału Informatyki.
    b) Słuchacz studiów podyplomowych bierze udział w egzaminie końcowym z wykorzystaniem platformy MS Teams lub innej zapewniającej możliwość weryfikacji tożsamości.
    c) Słuchacz studiów podyplomowych przystępujący do egzaminu końcowego powinien zostać zidentyfikowany przez kierownika studiów podyplomowych.
    d) Proces weryfikacji tożsamości oraz przebieg egzaminu może być rejestrowany po uprzednim nadaniu kierownikowi studiów podyplomowych takiego uprawnienia przez UCI za zgodą dziekana.
    e) W przypadku, gdy kierownik studiów podyplomowych nie może zidentyfikować zdającego lub jego zachowanie narusza zasady określone przez komisję przed rozpoczęciem egzaminu lub określone w 3, pkt. 6 Zarządzenia nr 72, kierownik studiów podyplomowych ma prawo wykluczyć słuchacza studiów podyplomowych z dalszego udziału w egzaminie.
    f) Po zakończeniu egzaminu końcowego kierownik studiów podyplomowych sporządza protokół, który zostanie niezwłocznie podpisany przez pozostałych członków komisji.
  6. W przypadku egzaminu końcowego realizowanego w sposób konwencjonalny:
    a) Podczas egzaminu końcowego w sali znajduje się co najmniej dyplomant oraz kierownik studiów podyplomowych.
    b) Pozostali członkowie komisji egzaminu końcowego powinni w jego trakcie znajdować się w budynku Wydziału Informatyki i mogą uczestniczyć w egzaminie końcowym przebywając w sali bądź uczestniczyć w egzaminie z wykorzystaniem platformy MS Teams.
    c) Egzaminy końcowe odbywają się w dwóch przygotowanych do tego celu salach, przy czym w tym samym czasie przeprowadzany może być co najwyżej jeden egzamin końcowy. Egzamin końcowy przeprowadzany będzie na zmianę w dwóch salach, co jest spowodowane koniecznością przeprowadzenia niezbędnych zabiegów dezynfekcyjnych oraz wietrzenia sali.
    d) Słuchacz studiów podyplomowych powinien wejść do budynku Wydziału Informatyki głównym wejściem (WI2) o zaplanowanej godzinie, a po zakończonym egzaminie dyplomowym powinien opuścić budynek Wydziału Informatyki oznakowanym wyjściem.
    e) Kierownik studiów podyplomowych informuje każdego ze słuchaczy o planowanej godzinie egzaminu oraz przekazuje plan egzaminów końcowych obsłudze portierni.
    f) Obsługa portierni dba o spełnienie odpowiednich wymogów sanitarnych oraz monitoruję liczbę osób przebywających w budynku.

dr hab. inż. Jerzy Pejaś, prof. ZUT           
Dziekan Wydziału Informatyki

Komunikat Nr 3 Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 5 czerwca 2020 r.

w sprawie zasad przeprowadzania egzaminu dyplomowego na studiach I i II stopnia na Wydziale Informatyki w roku akademickim 2019/2020

Na podstawie § 4 Zarządzenia nr 72 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 27 maja 2020 r. w sprawie zasad przeprowadzania zaliczeń i egzaminów w roku akademickim 2019/2020 należy stosować się do poniższych zasad.

  1. Przed przystąpieniem do egzaminu dyplomowego należy spełnić wszelkie wymagania formalne związane z dopuszczeniem studenta do tego egzaminu.
  2. Egzaminy dyplomowe na Wydziale Informatyki odbywają się w sposób konwencjonalny.
  3. Dyplomant jest zobowiązany dostarczyć na egzamin dyplomowy wydrukowany dwustronnie i zbindowany egzemplarz pracy dyplomowej zgodny z wersją przekazaną do systemu elektronicznego e-dziekanat.
  4. Podczas egzaminu dyplomowego w sali znajduje się co najmniej dyplomant oraz sekretarz i przewodniczący komisji egzaminacyjnej.
  5. Promotor i recenzent powinni w trakcie egzaminu dyplomowego znajdować się w budynku Wydziału Informatyki i mogą uczestniczyć w egzaminie dyplomowym przebywając w sali, bądź uczestniczyć w egzaminie dyplomowym z wykorzystaniem platformy MS Teams.
  6. Egzaminy dyplomowe odbywają się w czterech przygotowanych do tego celu salach, przy czym równolegle przeprowadzane mogą być co najwyżej dwa egzaminy dyplomowe odbywające się przed różnymi komisjami. Poszczególne egzaminy dyplomowe odbywające się przed daną komisją egzaminu dyplomowego przeprowadzane będą na zmianę w dwóch salach, co jest spowodowane koniecznością przeprowadzenia niezbędnych zabiegów dezynfekcyjnych oraz wietrzenia sal.
  7. Planowanie terminów egzaminów dyplomowych z uwzględnieniem dostępności sal oraz członków komisji egzaminacyjnych należy do sekretarzy komisji. Plik zawierający bieżącą listę studentów, którzy oczekują na egzamin dyplomowy zostanie udostępniony w zespole MS Teams sekretarzom komisji egzaminów dyplomowych w celu zaplanowania terminów poszczególnych obron w warunkach dostępnych sal egzaminacyjnych.
  8. Dyplomant powinien wejść do budynku Wydziału Informatyki głównym wejściem (WI2) o zaplanowanej godzinie, a po zakończonym egzaminie dyplomowym powinien opuścić budynek Wydziału Informatyki oznakowanym wyjściem.
  9. Sekretarz komisji egzaminu dyplomowego informuje każdego dyplomanta o planowanej godzinie egzaminu oraz przekazuje plan egzaminów dyplomowych obsłudze portierni.
  10. Obsługa portierni dba o spełnienie odpowiednich wymogów sanitarnych oraz monitoruję liczbę osób przebywających w budynku.

dr hab. inż. Jerzy Pejaś, prof. ZUT           
Dziekan Wydziału Informatyki

Komunikat Nr 2 Dziekana Wydziału Informatyki z dnia 5 czerwca 2020 r.

w sprawie zasad przeprowadzenia zaliczeń i egzaminów na studiach prowadzonych na Wydziale Informatyki w roku akademickim 2019/2020

Na podstawie § 2 i § 3 Zarządzenia nr 72 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 27 maja 2020 r. w sprawie zasad przeprowadzania zaliczeń i egzaminów w roku akademickim 2019/2020 należy stosować się do poniższych zasad.

  1. Obligatoryjnie należy stosować się do przepisów zawartych w 3 i 4 Zarządzenia nr 72 w zakresie dotyczącym weryfikacji efektów przypisanych do zajęć oraz zasad przeprowadzania zaliczeń i egzaminów w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania Uczelni.
  2. Obowiązkiem nauczycieli akademickich realizujących końcową weryfikację efektów przypisanych do zajęć jest zapewnienie ich rzetelnej weryfikacji.
  3. Zaliczenia i egzaminy na Wydziale Informatyki odbywają się w trybie zdalnym w formie ustnej lub pisemnej (testy, zadania otwarte). Wymaganie to dotyczy także zaliczeń/egzaminów poprawkowych z semestru zimowego 2019/2020.
  4. Informacje o formie zaliczenia lub egzaminu powinna zostać przekazana studentom przez nauczyciela odpowiedzialnego za dane zajęcia.
  5. Zaliczenia i egzaminy w trybie zdalnym powinny być realizowane z wykorzystaniem platformy MS Teams i/lub Moodle.
  6. Student przystępujący do zaliczenia lub egzaminu w trybie zdalnym powinien zostać zidentyfikowany przez prowadzącego zaliczenie lub egzamin. Identyfikacja będzie prowadzona na podstawie czynności przedstawionych poniżej i wykonanych przez studenta.
    Czynności obligatoryjne:
    a) zalogowanie się na platformie MS Teams w zespole wskazanym przez nauczyciela – bez względu na rodzaj platformy wykorzystywanej do przeprowadzenia egzaminu lub zaliczenia;
    b) w przypadku wykorzystania platformy Moodle jednoczesne zalogowanie się na Platformę MS Teams i Moodle musi nastąpić z komputera o tym samym adresie IP.
    Czynności opcjonalne:
    a) udostępnienie za pomocą kamery swojej twarzy i legitymacji studenckiej z widocznym numerem albumu (pozostałe dane powinny być ukryte) oraz głośne podanie swojego imienia i nazwiska, numeru albumu oraz nazwy przedmiotu, którego dotyczy zaliczenie/egzamin;
    b) udzielenie odpowiedzi na pytanie zadane przez prowadzącego lub wykonanie zleconej przez niego czynności.
  7. Zgodnie z rozdz. II, pkt. 7 Załącznika do Zarządzenia Nr 32 Rektora Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie z dnia 5 czerwca 2019 r. w sprawie wprowadzenia Zasad korzystania z infrastruktury informatycznej ZUT użytkownik Uczelnianej Sieci Komputerowej, także student, nie może udostępniać hasła dostępowego do swojego konta osobom trzecim. Wykrycie takiego faktu grozi nieuznaniem wyników zaliczenia i/lub egzaminu oraz skierowaniem wniosku do komisji dyscyplinarnej.
  8. W trakcie trwania zaliczenia/egzaminu nauczyciel może wyrywkowo ponawiać weryfikację tożsamości zdających.
  9. Proces weryfikacji tożsamości oraz przebieg zaliczenia/egzaminu może być rejestrowany po uprzednim nadaniu nauczycielowi takiego uprawnienia przez UCI za zgodą dziekana.
  10. W przypadku, gdy nauczyciel nie może zidentyfikować zdającego lub jego zachowanie narusza zasady określone przez nauczyciela przed rozpoczęciem zaliczenia/egzaminu lub określone w 3, pkt. 6 Zarządzenia nr 72, nauczyciel ma prawo wykluczyć studenta z dalszego udziału w zaliczeniu/egzaminie.

dr hab. inż. Jerzy Pejaś, prof. ZUT           
Dziekan Wydziału Informatyki

Urząd Marszałkowski prowadzi nabór wniosków w ramach projektu pt. „Odpowiedzialny społecznie Proto_lab” realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Celem konkursu jest wsparcie w formie udzielenia grantu na realizację przez Zespół naukowy projektu B+R, którego celem jest tworzenie, testowanie i/lub weryfikacja pomysłów, technologii, rozwiązań, których niezwłoczne wdrożenie zwiększy zdolność podmiotów z terenu województwa zachodniopomorskiego do:

  • walki ze skutkami wystąpienia COVID-19,
  • i/lub zapobieganiu rozprzestrzeniania się COVID-19.

Kto może ubiegać się o grant?

Grantobiorcami mogą być uczelnie, o których mowa w art. 7 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, posiadające siedzibę na terenie województwa zachodniopomorskiego.

Poziom dofinansowania

Poziom dofinansowania projektów to 100% kosztów kwalifikowalnych.

Wartość grantu:

Minimalna kwota dofinansowania grantu wynosi: 20 000 złotych.

Maksymalna kwota dofinansowania grantu wynosi: 150 000 złotych.

Co można finansować? (koszty kwalifikowalne)

  • nabycie materiałów i surowców (w tym surowców, półproduktów, odczynników, materiałów eksploatacyjnych, itp.) służących do prowadzenia badań,
  • koszty aparatury i sprzętu służących celom badawczym – w zakresie i przez okres, w jakim są̨ one wykorzystywane na potrzeby projektu, tj. koszty nabycia lub amortyzacji odpowiadające zakresowi i okresowi wykorzystania do realizacji projektu obliczone na podstawie powszechnie przyjętych zasad rachunkowości lub wyliczone proporcjonalnie do udziału w projekcie koszty ponoszone w wyniku odpłatnego korzystania z aparatury i sprzętu służącego celom badawczym np. najem, leasing,
  • nabycie/ opracowanie usług badawczych, analiz, raportów, ekspertyz, opracowań́, wydawnictw, usług informatycznych oraz dostępu do zbiorów informacji (baz danych, źródeł informacji, profesjonalnych opracowań́) – maksymalnie 50 000 zł brutto,
  • wydatki na wynajem lub dzierżawę̨ aparatury badawczo naukowej – maksymalnie 50 000 zł brutto,
  • wynagrodzenie osób zaangażowanych bezpośrednio w realizację Projektu (pracownicy naukowi, studenci, doktoranci oraz pracownicy techniczni), wraz z kosztami pracodawcy,
  • koszty uzyskania, walidacji i ochrony patentów lub innego zabezpieczenia wartości praw własności intelektualnej – maksymalnie 10 000 zł brutto,
  • koszty wiedzy i patentów (w tym przede wszystkim wyników badań lub prac rozwojowych) w postaci wartości niematerialnych i prawnych, w szczególności w postaci licencji, know-how, patentów, nieopatentowanej wiedzy technicznej, analiz, raportów badawczych celem dalszego ich wykorzystywania do prowadzenia prac badawczo-rozwojowych,
  • koszty ogólne Grantobiorcy (koszty niezbędne do realizacji projektu, ale niedotyczące bezpośrednio głównego przedmiotu projektu), takie jak np. obsługa księgowa projektu, wynagrodzenie kadry zarządzającej, koszty utrzymania powierzchni biurowych etc., – maksymalnie 10% wartości projektu,
  • podatek VAT jest kwalifikowalny, pod warunkiem, że nie ma możliwości jego odzyskania.

Termin naboru

Rozpoczęcie: 29 kwietnia 2020 r., godz: 15:30.

Okres realizacji projektu

Realizacja projektu objętego grantem może trwać maksymalnie 3 miesiące. Projekty objęte grantami mogą być realizowane w okresie od 1 lutego do 31 października 2020 r.

Więcej informacji na stronie: http://www.rpo.wzp.pl/

Osoby zainteresowane proszone są o kontakt: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.