Formularz wyszukiwania
Zaloguj
Logo ZUT Uczelnia powstała w wyniku połączenia Akademii Rolniczej w Szczecinie i Politechniki Szczecińskiej

Ogłoszenia dla pracowników

RCIiTT ZUT zaprasza wszystkich pracowników naukowych oraz przedsiębiorców na szkolenie w zakresie możliwości aplikowania o finansowanie badań i innowacji w Programie Ramowym Horyzont 2020 w obszarze zdrowia.

Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii ZUT w Szczecinie oraz Pomorski Uniwersytet Medyczny w Szczecinie mają przyjemność zaprosić Państwa na szkolenie pt. „HORYZONT 2020 – możliwości finansowania badań, rozwoju i innowacji dla naukowców i przedsiębiorców w obszarze zdrowia”, które odbędzie się 24 października br., w godz. 10:00-14:00, w Rektoracie PUM w Szczecinie przy ulicy Rybackiej 1, w Sali Rad Wydziału (I piętro).

Wydarzenie skierowane jest do pracowników regionalnych jednostek naukowych oraz przedsiębiorców zainteresowanych składaniem wniosków projektowych do programu Horyzont 2020.

Szkolenie będzie podzielone na dwa odrębne bloki. Istnieje możliwość wzięcia udziału w całości wydarzenia bądź w wybranym bloku.

W pierwszej części wydarzenia zostaną poruszone następujące kwestie:

  • struktura programu Horyzont 2020
  • Participant Portal – możliwości dla naukowców i przedsiębiorców
  • aktualne nabory wniosków w zakresie zdrowia – wybrane tematy
  • SME Instrument – finansowanie dla MŚP
  • Horizon Europe – co w trawie piszczy?
  • jak zostać ekspertem Komisji Europejskiej?

Druga część szkolenia będzie dotyczyła aplikowania do programu Horyzont 2020 i wyjaśni następujące zagadnienia:

  • struktura wniosku projektowego
  • na co zwrócić uwagę przy pisaniu aplikacji w zakresie zdrowia?
  • najczęściej popełniane błędy przy przygotowywaniu wniosku

Szkolenie poprowadzi Pani Joanna Niedziałek – ekspert w obszarze zdrowia, zmian demograficznych i dobrostanu z Krajowego Punktu Kontaktowego Programów Badawczych UE w Warszawie.

Uczestnictwo w wydarzeniu wymaga rejestracji. O przyjęciu na szkolenie decyduje kolejność zgłoszeń.

W razie pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu: e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; tel. +48 91 449 47 23.

Dzięki dofinansowaniu z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego udział w szkoleniu jest bezpłatny.

RCIiTT ZUT zaprasza wszystkich pracowników naukowych, doktorantów oraz przedsiębiorców na dyżur ekspercki w zakresie możliwości finansowania badań i innowacji w Programie Ramowym Horyzont 2020 w obszarze energii i transportu.

Mamy przyjemność zaprosić Państwa na dyżur ekspercki pn. „Transport i energia. Tematy w programie Horyzont 2020”. Wydarzenie skierowane jest do wszystkich zainteresowanych przygotowaniem i złożeniem wniosku projektowego bądź chętnych do podjęcia współpracy w ramach już tworzących się konsorcjów.

Uczestnictwo w spotkaniu będzie doskonałą okazją do uzyskania podstawowych informacji o:

  • możliwościach, jakie oferuje Program Ramowy Horyzont 2020,
  • nadchodzących i aktualnych naborach wniosków,
  • ofertach współpracy proponowanych przez inne podmioty.

Będzie to również czas na omówienie ewentualnego przygotowania własnej propozycji współpracy.

Dyżur ekspercki ma formę jednogodzinnych, indywidualnych spotkań i zostanie poprowadzony przez p. Wojciecha Paukszteło, konsultanta ds. programów ramowych UE. Na wydarzenie obowiązuje wcześniejsza rejestracja. O przyjęciu uczestnika decyduje kolejność zgłoszeń.

Dyżur ekspercki odbędzie się 25 października br., w godz. 08:00-15:00, w Regionalnym Centrum Innowacji i Transferu Technologii ZUT w Szczecinie przy ulicy Jagiellońskiej 20-21, w sali Przymierzalnia (002, parter).

W razie pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu: e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub tel.: 91 449 45 49. 

Dzięki dofinansowaniu z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

UWAGA na listy zawierające faktury.

Pliki spakowane w formacie .zip lub .rar udające faktury najczęściej zawierają wirusy. 
Prosimy nie otwierać takich załączników! 

Link: www.zut.edu.pl/.../informacja-uczelnianego-centrum-informatyki

Erasmus plus
 Erasmus plus

W dniach 10-11.05 w Alcalá (Hiszpania) odbyło się kolejne spotkanie w ramach projektu Digital Skills Accelerator (2017-2019).  Projekt finansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+ - partnerstwa strategiczne  w sektorze szkolnictwa wyższego. DSA należy do  międzynarodowych  projektów polegających na wdrażaniu i upowszechnianiu innowacyjnych rozwiązań i dobrych praktyk w szkolnictwie wyższym. Wydział Informatyki ZUT jest liderem DSA i  głównym koordynatorem działań. W projekt zaangażowany jest zespół dr hab. inż. Przemysława Różewskiego do którego należą również dr Magdalena Kieruzel oraz dr inż. Tomasz Lipczyński. Pozostali partnerzy projektowi to:  Universidad de Alcala (Hiszpania), Canice Consulting Limited (Wielka Brytania),  Momentum Marketing Services (Irlandia) oraz EUCEN: European University Continuing Education Network (Belgia).

Wyniki projektu mają na celu wzmocnienie świadomości studentów co do własnych umiejętności cyfrowych oraz ich dalszego rozwoju. Głównym zadaniem projektu jest określenie zbioru umiejętności cyfrowych, które powinny być traktowane priorytetowo przez obecne i przyszłe rzesze studentów szkół wyższych, oraz stworzenie multimedialnego systemu nauczania dzięki któremu studenci będą mogli samodzielnie rozwijać i wzmacniać swoje umiejętności cyfrowe w określonych obszarach. Całość projektu podzielona jest na trzy obszary główne: raport dotyczący umiejętności cyfrowych, narzędzie do oceny poziomu umiejętności  cyfrowych oraz pakiet narzędziowy  - otwarty, modułowy kurs szkoleniowy umożliwiający studentom  aktualizację umiejętności w kluczowych obszarach

Majowe  spotkanie odbyło się na Uniwersytecie w Alcali  i dotyczyło pierwszego etapu prac projektowych. Poruszone zostały kwestie związane z przygotowywanym raportem w którym zidentyfikowane  zostaną najważniejsze umiejętności  cyfrowe odpowiadające  dzisiejszym  potrzebom zgłaszanym  przez  studentów jak i obecny  rynek pracy. Wszyscy partnerzy przedstawili swoje uwagi,  zgłosili pomysły usprawnienia prac w projekcie, a także zasygnalizowali problemy, które zostały zauważone podczas wykonywania przydzielonych prac. Spotkanie w Hiszpanii było podsumowaniem kilkumiesięcznych badań, a jego wyniki w postaci raportu będą  podstawą  do budowy narzędzia wspierającego ocenę poziomu umiejętności cyfrowych. Kolejne spotkanie w ramach projektu odbędzie się jesienią w Irlandii.  Obecnie trwają prace finalizujące raport, a jego wyniki dostępne będą na stronie internetowej projektu http://www.digitalskillsaccelerator.eu/.

Do 31 marca 2018 r. trwa nabór wniosków w ramach konkursu ministra na nagrody dla nauczycieli akademickich. Nagrody przyznawane są w kategoriach: osiągnięcia naukowe, osiągnięcia dydaktyczne oraz osiągnięcia organizacyjne nauczycieli akademickich.

Zasady przyznawania nagród regulowane są przez rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 6 września 2016 r. w sprawie nagród ministra dla nauczycieli akademickich (Dz. U. z 2016 r. poz. 1462): http://dziennikustaw.gov.pl/ du/2016/1462

Zgodnie z treścią rozporządzenia nagrody przyznaje się za:

  1. osiągnięcia naukowe będące podstawą nadania w poprzednim roku kalendarzowym   
    • stopnia naukowego doktora habilitowanego, doktora habilitowanego sztuki;
    • stopnia naukowego doktora lub stopnia doktora sztuki.
  2. osiągnięcia dydaktyczne obejmujące:
    • innowacyjne metody prowadzenia zajęć dydaktycznych;
    • nowatorskie przygotowanie materiałów dydaktycznych;
    • autorstwo wybitnych i innowacyjnych podręczników akademickich;
  3. osiągnięcia organizacyjne za działania, które znacząco wpłynęły na poprawę:
    • jakości prowadzonych w uczelni badań naukowych i prac rozwojowych;
    • jakości dydaktyki i kształcenia;
    • współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, w szczególności za: 1. prowadzenie badań naukowych lub prac rozwojowych na rzecz przedsiębiorców, 2. opracowanie programów kształcenia i doskonalenia zawodowego obejmujących umiejętności niezbędne na rynku pracy;
    • zarządzania uczelnią, w szczególności poprawę jej gospodarki finansowej;
  4. całokształt dorobku obejmujący osiągnięcia naukowe, dydaktyczne i organizacyjne nauczycieli akademickich posiadających tytuł naukowy profesora lub tytuł profesora sztuki.

O nagrodę mogą się ubiegać nauczyciele akademiccy posiadający obywatelstwo polskie, w tym pracujący za granicą, oraz cudzoziemcy, którzy w okresie pobytu w Polsce uzyskali omawiane osiągnięcia.

Informacja o konkursie na stronie Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego: http://www.nauka.gov.pl/komunikaty/komunikat-w-sprawie-nagrod-ministra-dla-nauczycieli-akademickich_20180130.html

Sprawozdanie z ankiety kandydata na studia wyższe na Wydział Informatyki w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym w Szczecinie na rok akademicki 2017/2018 semestr zimowy

Uczelniane Centrum Informatyki zakupiło nowa wersję licencji programu Matlab: The MathWorks Total Academic Headcount (TAH). Licencja ta umożliwia instalację oprogramowania nie tylko na komputerach należących do Uczelni, ale również na komputerach prywatnych studentów i pracowników. Dodatkową korzyścią jest bardzo duży wybór toolbox’ów.

Więcej na stronie Uczelnianego Centrum Informatyki.

W "Niezbędniku Akademickim” PWN http://niezbednikakademicki.pwn.pl ukazał się poradnik w pigułce na temat prezentacji w języku angielskim przygotowany przez pracownika Wydziału Informatyki dra inż. Piotra Sulikowskiego.

“Niezbędnik Akademicki PWN” to bezpłatne e-czasopismo kierowane do pracowników naukowych i dydaktycznych.